Sleep On

Hét supplement voor doorslapen; ondersteunt bij een verstoorde slaap & slapeloosheid (eschscholtzia california)
Nieuw Sleep On

Kunt u niet doorslapen, heeft u last van slapeloosheid?

Er wordt steeds meer bekend over de rol die daglicht speelt bij goed slapen. Uw waak- en slaapritme, ook wel het circadiaanse ritme genoemd, is onze biologische 24-uurs klok. Ons 24-uurs ritme wordt onder meer geregeld door de hormonen cortisol en melatonine. Het basisprincipe is als volgt:

  • Cortisol houdt u actief, het wordt afgegeven als het licht is.
  • Melatonine werkt slaapopwekkend, de productie neemt toe als het donker wordt.

Het belang van melatonine en cortisol
Onze biologische klok werkt het beste als u overdag voldoende daglicht krijgt en er 's avonds juist minder licht op uw ogen valt. Vandaar ook het advies om ’s avonds de lichten te dimmen en om het laatste uur voordat u gaat slapen, niet meer naar lichtgevende schermen te kijken zoals uw tv, computer, tablet en telefoon.

Als u uw natuurlijke lichaamsprocessen wilt ondersteunen, kunt u Sleep On met melatonine innemen. Dit bevordert de slaapbereidheid.

Krachtig natuurlijk supplement
Naast melatonine - in de juiste dosering (hoger gedoseerde melatonine is zo sterk dat het 24-uurs ritme gemakkelijk verschoven kan worden, met alle gevolgen van dien. Vergelijk het maar met fel licht midden in de nacht, je bent meteen wakker en het ritme wordt verschoven) - bevat Sleep On meer natuurlijke ingrediënten die een natuurlijke gezonde nachtrust ondersteunen:

  • Vitamine B1, B3 en B6 ondersteunen het normaal functioneren van het zenuwstelsel en verminderen vermoeidheid overdag.
  • Magnesium draagt bij aan een normale psychologische functie en bevordert het geheugen.
  • Griffonia-extract is rijk aan 5-Hydroxytryptamine (5-HTP) dat de aanmaak van serotonine stimuleert. Serotonine is een belangrijke bouwstof voor de lichaamseigen productie van melatonine.
  • Slaapmutsje (eschscholzia california) ondersteunt bij een verstoorde nachtrust en bij slapeloosheid.
  • Melatonine werkt slaapopwekkend en helpt u sneller in slaap te vallen. De dosering is met 1 mg optimaal. Hoger gedoseerde melatoninepreparaten kunnen het circadiaanse ritme uit balans brengen.

Ontspanning en rust
Uiteraard helpen ontspanning en op tijd rust nemen om beter te slapen. Probeer stress te vermijden. Stress leidt tot slapeloosheid en slaapproblemen. Een gezonde slaaphygiëne is belangrijk. U kunt rekening houden met de volgende tips:

  • Zorg dat u overdag voldoende daglicht krijgt.
  • Ontspan vóór het slapen, lees bijvoorbeeld een boek.
  • Dim ‘s avonds de lichten, ook van het beeldscherm van uw computer of tablet.
  • Gebruik ‘s avonds geen zware maaltijd en beperk het alcoholgebruik.
  • Ga doordeweeks zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen naar bed en sta ‘s ochtends op een vaste tijd op.
  • Zorg voor een voldoende donkere en koele slaapkamer.

Goed slapen en uw huid

Onvoldoende slaap kan Acne en ook Psoriasis verergeren. Daarnaast leidt slecht slapen tot merkbare huidveranderingen, zoals een slechte hydratatie van de huid, wallen onder de ogen en rimpels. Chronisch slecht slapen is een vorm van chronische stress en draagt bij aan versnelde huidveroudering.

Als naast het doorslapen juist ook het inslapen lastig is (bijvoorbeeld door drukte op het werk, stress) dan is Sleep On goed te combineren met het product Pre Sleep. Pre Sleep is een anti-stress supplement, wat ontspannend werkt en het lichaam 's avonds al wat voorbereid op een gezonde nachtrust.

Geef beoordeling

Note: HTML-code wordt niet vertaald!
    Slecht           Goed

1.    Hossain JL, The prevalence, cost implications, and management of sleep disorders: an overview. Sleep Breath. 2002 Jun;6(2):85-102
2.    Morgan K , The epidemiology of Sleep, 2012; Chapter 15 of the Oxford Handbook of Sleep and Sleep Disorders
3.    Morin CM et al. (2003): “Role of stress, arousal, and coping skills in primary insomnia”, Psychosom Med; 65(2):259-67
4.    Friedman L et al. (1995): “Perceptions of life stress and chronic insomnia in older adults”. Psychol Aging; 10:352
5.    Hall M et al. (2000): “Symptoms of stress and depression as correlates of sleep in primary insomnia”, Psychosom Med; 62:227–30 
6.    Healy ES et al. (1981): “Onset of insomnia: role of life-stress events”, Psychosom Med; 43:439–51
7.    Healy ES et al. (1981): “Onset of insomnia: role of life-stress events”, Psychosom Med; 43:439–51
8.    Monroe L (1967): “Psychological and physiological differences between good and poor sleepers”, J Abnormal Psychol; 72:255-264
9.    Johns MW et al, (1971): “ Relationship between sleep habits, adrenocortical activity and personality”, Psychosom Med; 33:499-508
10.    Akerstedt T et al, (2002): “Sleep disturbances, work stress and work hours, A cross-sectional study”, J Psychosom Res, 53:741-748
11.    Nordin M et al, (2005): “ Psychosial factors, gender and sleep”, J Occupat Health Psychol; 10(1):54-63
12.    Ngan A et al, A double-blind, placebo-controlled investigation of the effects of Passiflora incarnata (passionflower) herbal tea on subjective sleep quality, Phytother Res. 2011;25(8):1153-9
13.    Appel K et al, Modulation of the γ-aminobutyric acid (GABA) system by Passiflora incarnata L, Phytother Res. 2011 Jun;25(6):838-43
14.    Sarris J et al, Herbal medicine for depression, anxiety, and insomnia: a review of psychopharmacology and clinical evidence,  European neuropsychopharmacology 2011;21(12):841–860
15.    Bent S et al, Valerian for sleep: a systematic review and meta-analysis, Am J Med. 2006 Dec;119(12):1005-12
16.    Fernandez-San-Martin MI et al, Effectiveness of Valerian on insomnia: a meta-analysis of randomized placebo-controlled trials, Sleep Med. 2010 Jun;11(6):505-11
17.    Salter S et al, Treating primary insomnia - the efficacy of valerian and hops, Aust Fam Physician. 2010 Jun;39(6):433-7
18.    Taavoni S et al, Effect of valerian on sleep quality in postmenopausal women: a randomized placebo-controlled clinical trial, Menopause. 2011 Sep;18(9):951-5
19.    Morin CM et al, Valerian-hops combination and diphenhydramine for treating insomnia: a randomized placebo-controlled clinical trial, Sleep. 2005 Nov;28(11):1465-71
20.    Dimpfel W et al, Sleep improving effects of a single dose administration of a valerian/hops fluid extract - a double blind, randomized, placebo-controlled sleep-EEG study in a parallel design using electrohypnograms, Eur J Med Res. 2008 May 26;13(5):200-4
21.    Brattsröm A et al, Scientific evidence for a fixed extract combination (Ze 91019) from valerian and hops traditionally used as a sleep-inducing aid, Wien Med Wochenschr. 2007;157(13-14):367-70
22.    Melancon MO et al, Exercise and sleep in aging: emphasis on serotonin, Pathol Biol (Paris). 2014 Oct;62(5):276-83
23.    Bohár Z et al, Changing the face of kynurenines and neurotoxicity: therapeutic considerations, Int J Mol Sci. 2015 Apr 29;16(5):9772-93
24.    Lyon MR, The effects of L-theanine (Suntheanine®) on objective sleep quality in boys with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): a randomized, double-blind, placebo-controlled clinical trial, Altern Med Rev. 2011 Dec;16(4):348-5

 

Kunt u niet doorslapen?  Sleep On bevat onder meer Griffonia-extract (5-HTP) en slaapmutsje (eschscholzia california) dat ondersteunt bij een verstoorde nachtrust en bij slapeloosheid, iets waar 35-40% van de bevolking mee kampt. Sleep On bevat ook melatonine, in precies de juiste dosering (slaaptip: hogere doses melatonine kunnen het 24-uurs ritme in de war brengen!). Wilt u slaapproblemen oplossen? Kies dan voor Sleep On en slaap beter door!

 

 Juiste selectie van klinisch-actieve ingrediënten in 1 capsule per dag

 Precies de juiste hoeveelheid melatonine, beter doorslapen

 Handige doordrukstrips: hygiënisch en lange houdbaarheid

  • Op voorraad
  • €18,95

Beschikbare opties:

Voor 17:00 besteld, morgen in huis (Ma t/m Vrij)